1170 fraz w TOP 10
dla platformy do wideokonsultacjiO kliencie
Avigon to nowatorska platforma do prowadzenia wideoterapii przez internet. Rozwiązanie umożliwia korzystanie z profesjonalnych konsultacji online ze specjalistami z różnych obszarów zdrowia psychicznego. Z pomocą Avigonu Klient może umówić się na wizytę m.in. z psychologiem, psychiatrą, dietetykiem czy coachem oraz uczestniczyć w spotkaniu z dowolnego miejsca na świecie.
Sytuacja początkowa
Działania dla avigon.pl rozpoczęliśmy w styczniu 2020 roku. Wcześniej, przez kilka miesięcy od startu platformy, firma korzystała z usług innej agencji SEO, jednakże współpraca nie przebiegała pomyślnie. Nawiązując współpracę, startowaliśmy praktycznie od zera - dotychczas strona nie wypracowała solidnej widoczności w wynikach wyszukiwania, miała niski autorytet domeny, a także nie generowała dużego ruchu organicznego.
Wyzwania
Na początku współpracy mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami. Wśród tych o największym znaczeniu wyróżnić należy:
- brak ugruntowanej pozycji marki na rynku; Avigon to nowy projekt działający od kilku miesięcy,
- konieczność prowadzenia działań pozycjonerskich oraz budowania autorytetu domeny od zera,
- rosnącą konkurencyjność w branży,
- pandemię COVID-19, która oznaczała wzrost zainteresowania usługami tego rodzaju, a jednocześnie spowodowała intensyfikację działań konkurencji oraz powstawanie nowych marek o zbliżonym profilu działalności.
Cele i założenia
Jako że platforma nie miała dotychczas wypracowanej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, czekało nas dużo pracy nad budowaniem pozycji witryny. Wśród głównych celów naszej współpracy można wyróżnić:
stanie się głównym kanałem pozyskiwania ruchu.
w TOP 10 na jak największą liczbę fraz branżowych.
będzie generować najwięcej transakcji spośród wszystkich źródeł ruchu.
Zakres współpracy
Aby osiągnąć zamierzone cele, zapewniliśmy nasze kompleksowe usługi z zakresu SEO oraz content marketingu. Współpraca obejmowała także:
- wsparcie dedykowanego Opiekuna Klienta,
- regularne raportowanie działań,
- support zespołu web developerskiego przy wdrażaniu nowych funkcjonalności oraz obsłudze platformy.
Działania
Współpracę z platformą Avigon rozpoczęliśmy od szczegółowego audytu, sprawdzającego m.in.
- aktualny stan techniczny witryny,
- jakość treści,
- profil linków,
- działania na tle konkurencji.
Dzięki temu szybko zidentyfikowaliśmy kluczowe elementy techniczne do poprawy, a także obszary wymagające największego nakładu pracy. Uwzględniając oczekiwania Klienta, ustaliliśmy strategię oraz harmonogram działania na najbliższe miesiące współpracy.
Podczas pierwszych dwóch miesięcy prac najważniejsza okazała się optymalizacja techniczna witryny. Wprowadziliśmy wiele zmian i ulepszeń dotyczących nagłówków, meta tagów, budowy adresów URL czy poprawności indeksowania wersji językowych platformy. Na tym etapie nieocenione okazało się także wsparcie programistyczne naszego zespołu web developerskiego, który zna CMS Drupal od podszewki.
Jako że Avigon był nowym rozwiązaniem na rynku, bardzo ważnym elementem naszych działań było budowanie autorytetu domeny poprzez linkowanie z wartościowych źródeł takich jak portale branżowe, serwisy ogólnotematyczne, katalogi firm czy fora internetowe. Dzięki temu podczas półtorarocznej współpracy udało nam się osiągnąć domain rating na poziomie głównych konkurentów marki.
Od samego początku działań wiedzieliśmy również, że elementem, który pozwoli nam skutecznie budować widoczność serwisu w wyszukiwarkach, będzie jakościowy content. Wcześniej marka prowadziła bloga w subdomenie, jednakże treści nie były zoptymalizowane pod kątem SEO. Zdecydowaliśmy się na budowę nowej sekcji blogowej od podstaw w ramach domeny avigon.pl, bez przenoszenia stworzonych już treści z subdomeny. Dzięki owocnej współpracy z ekspertami platformy w ciągu kilku miesięcy udało nam się stworzyć kilkadziesiąt merytorycznych, zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek treści na bloga. Ponadto, postawiliśmy na rozwój treści dla kluczowych terminów w ramach podstron “Obszary wsparcia” oraz “Specjalizacje”.
Efekty
Dzięki regularnym i skutecznym działaniom SEO i content marketingowym spowodowaliśmy, że w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. ponad 72% użytkowników trafiło na avigon.pl z kanału organic. Drugi kanał z największą liczbą użytkowników (paid search) wygenerował niecałe 11% ruchu.
Dobrze przemyślane działania content marketingowe pozwoliły nam na zbudowanie bardzo dobrej widoczności platformy z organicznych źródeł wyszukiwania. Imponujące wzrosty widoczności zaobserwowano zarówno w TOP 3, TOP 10, jak i TOP 50.
W okresie od 1 stycznia 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku osiągnęliśmy następujące wzrosty widoczności.
TOP 3: Wzrost o 359 fraz
(zwiększenie liczby fraz z 0 do 359 w TOP 3 wyników wyszukiwania).
TOP 10: Wzrost o 1162 frazy
(zwiększenie liczby fraz z 8 do 1170 w TOP 10 wyników wyszukiwania).
TOP 50: Wzrost o 5042 frazy
(zwiększenie liczby fraz ze 188 do 5230 w TOP 50 wyników wyszukiwania).
Co ważne, dzięki prowadzonym działaniom udało nam się nie tylko dogonić, ale wyraźnie wyprzedzić konkurencyjne witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Na dzień 30 czerwca 2021 r. Avigon posiadał prawie 60% więcej fraz w TOP 10 niż druga konkurencyjna witryna z największą widocznością.
W okresie od 1 stycznia 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. organic stał się głównym źródłem pozyskiwania transakcji. Ponad 31% z nich zostało wygenerowanych przez ten kanał (wg atrybucji last click). Natomiast w pierwszych dwóch kwartałach 2021 r. niemal 40% transakcji pochodziło z ruchu organicznego.
Udział poszczególnych źródeł ruchu w pozyskiwaniu transakcji (1.01.2020-30.06.2021 r.)
Udział poszczególnych źródeł ruchu w pozyskiwaniu transakcji (1.01.2021-30.06.2021 r.)
Podsumowanie
Dzięki dobrze zaplanowanym i regularnie wdrażanym działaniom w trakcie półtorarocznej współpracy spowodowaliśmy, że avigon.pl jest czołową witryną w swojej branży pod kątem widoczności w wyszukiwarkach. Platforma ma jedną z najbardziej rozbudowanych sekcji contentowych spośród konkurentów, która generuje bardzo duży, jakościowy ruch. Do głównych sukcesów dotychczasowej współpracy możemy zaliczyć m.in.:
Organic wygenerował
Wzrost widoczności o
Ponad
Aktualnie kontynuujemy współpracę z platformą avigon.pl, mierząc w jeszcze lepsze pozycje w wyszukiwarkach i kolejne sukcesy.