BaseLinker - zasada działania, zalety, funkcje

blog-banner-bee

System BaseLinker to świetne rozwiązanie, jeśli szukasz czegoś, co może stać się logistyczno-sprzedażowym centrum dowodzenia Twojego biznesu e-commerce. Czym zatem dokładnie jest platforma? Jak działa, dlaczego warto z niej korzystać i ile kosztuje? Tego i więcej dowiesz się w naszym artykule.

System Baselinker

BaseLinker – co to jest?

Platforma to innowacyjne oprogramowanie, które od 2006 roku pomaga przedsiębiorcom w skutecznym zarządzaniu działalnością e-commerce. Funkcje BaseLinkera są bardzo szerokie. W skrócie można je podzielić na następujące kategorie:

  1. Zarządzanie produktami
  2. Zarządzanie zamówieniami
  3. Zarządzanie wysyłką
  4. Obsługa platform marketplace
  5. Automatyzacja

System BaseLinker reklamuje się jako rozwiązanie dla małych, średnich i dużych firm. Wszystkie 3 kategorie biznesów na pewno docenią możliwość wykorzystania platformy jako skalowalnego i rozbudowanego centrum swoich operacji e-commerce.

Z oprogramowania korzysta ponad 23 000 firm, które obsługują zamówienia ze 180 krajów (dane na grudzień 2023).

Jak działa system BaseLinker?

System BaseLinker to rozbudowana platforma, której celem jest harmonijne łączenie różnych aspektów e-commerce w jednym miejscu. Umożliwia skalowanie w zależności od rozmiarów i potrzeb biznesowych użytkownika. W skład struktury BaseLinkera wchodzą następujące kluczowe elementy:

  • panel BaseLinker – użytkownicy mają dostęp do panelu kontrolnego, gdzie mogą monitorować i zarządzać działaniami w zakresie sprzedaży, wysyłki, magazynowania i obsługi klienta;
  • automatyzacja procesów – kluczowym aspektem działania BaseLinkera (który szerzej omówimy później) są opcje automatyzacji powtarzalnych zadań. System wykorzystuje predefiniowane reguły i algorytmy, aby automatycznie wykonywać czynności takie jak aktualizacja stanów magazynowych, procesowanie zamówień, generowanie dokumentów wysyłkowych czy komunikacja z klientami;
  • integracja z zewnętrznymi serwisami i platformami – BaseLinker wykorzystuje zaawansowane połączenia API do integracji z różnymi zewnętrznymi serwisami, takimi jak platformy marketplace, systemy ERP, usługi kurierskie i magazyny.
Integracja z zewnętrznymi serwisami

Źródło

Najważniejsze zalety BaseLinkera

Recenzje użytkowników zgromadzone na takich platformach jak Capterra czy TrustRadius wskazują na następujące zalety BaseLinkera:

  • wszechstronność – użytkownicy cenią sobie opcje centralizacji zarządzania sprzedażą wielokanałową i liczne funkcje jak aktualizowanie cen czy obsługa wysyłek;
  • łatwość obsługi – klienci podkreślają łatwość wdrożenia BaseLinkera i jego późniejszej obsługi, a także bezproblemową integrację z platformami marketplace;
  • automatyzacja i produktywność – dużym atutem jest szeroka gama funkcji automatyzacji, które przyspieszają codzienną pracę;
  • oszczędność czasu i kosztów – BaseLinker jest chwalony za rozwiązania, które oszczędzają czas i pieniądze, dzięki czemu użytkownicy mogą skupić się na rozwijaniu swojego biznesu;
  • asystent pakowania – narzędzie asystent pakowania, które ułatwia proces zbierania zamówień i pakowania produktów, jest wysoko oceniane przez użytkowników. Okazuje się przydatne zwłaszcza w miesiącach o zwiększonej liczbie zamówień.

BaseLinker – system do zarządzania e-commerce

Integracja sklepu z BaseLinkerem da Ci dostęp do wielu zaawansowanych funkcji. Przyjrzyjmy się im bliżej.

  1. Zarządzanie produktami

    BaseLinker łączy w sobie funkcje charakterystyczne dla rozwiązań PIM, WMS i ERP.

    Na uwagę zasługują następujące możliwości platformy:

    1. Podłączenie i zarządzanie dowolną liczbą magazynów w jednym narzędziu.
    2. Synchronizacja stanów magazynowych i zarządzanie cenami w magazynach zewnętrznych.
    3. Tworzenie produktów na podstawie ofert z marketplace i szybkie wystawianie ich na kolejnych platformach.
    4. Importowanie produktów ze zdjęciami, opisami, cenami i parametrami lub generowanie nowych opisów za pomocą AI.
    5. Opcje łatwego edytowania informacji o setkach produktów, jak zmiany cen, producentów, wartości VAT i przydzielone kategorie.
    6. Elastyczne zarządzanie katalogiem produktów z możliwością tworzenia różnych podkatalogów i synchronizacja ich ze sklepami lub hurtowniami.
    7. Narzędzie BaseLinker Connect, które pozwala automatycznie przekazywać produkty między kontrahentami w modelu B2B lub w przypadku współpracy z hurtownią.
  2. Zarządzanie zamówieniami

    Dzięki tym funkcjom będziesz w stanie nadzorować procesy związane z wszelkimi zamówieniami w jednym miejscu.

    Co oferuje platforma w tym kontekście?

    1. Automatyczne przekazywanie zamówień z platform marketplace do sklepu internetowego lub systemu ERP.
    2. Automatyczną synchronizację stanów magazynowych przy przekazywaniu zamówień.
    3. Asystenta pakowania ułatwiającego poprawne zbieranie i pakowanie produktów za pomocą systemu wykorzystującego skaner kodów.
    4. Aplikację BaseLinker Caller, która usprawnia obsługę klienta, od razu powiązując dzwoniącą osobę z zamówieniem i jego statusem.
    5. Możliwość przekazywania dokumentów sprzedażowych do serwisów księgowości online.
    6. Opcję kopiowania zamówień dla klientów powtarzających zakupy.
    7. System tworzenia i edycji własnych statusów zamówień dla lepszego porządkowania i komunikacji z klientami.
  3. Zarządzanie wysyłką

    Kolejny kluczowy proces w e-commerce to wysyłka. Manager zamówień BaseLinker pozwala zarządzać wysyłkami bezpośrednio z jednego miejsca.

    Jakie możliwości oferuje Baselinker?

    1. Pojedyncze lub masowe nadawanie paczek bezpośrednio z listy zamówień.
    2. Integracje z wieloma firmami wysyłkowymi, dzięki czemu można nadawać paczki za pośrednictwem różnych firm kurierskich.
    3. Tworzenie szablonów wymiarów i wag przesyłek dla różnych integracji kurierskich.
    4. API do tworzenia zamówień u różnych kurierów, umożliwiające integrację z zewnętrznymi aplikacjami.
  4. Obsługa platform marketplace

    Sprzedaż na marketplace’ach to często kluczowe źródło dochodów dla biznesów e-commerce. BaseLinker od lat jest tworzony z myślą o integracjach z takimi serwisami.

    Zobacz możliwości tej platformy:

    1. Integracja z ponad 130 popularnymi serwisami marketplace jak Allegro, Amazon, eBay i Google Shopping.
    2. Synchronizacja stanów i cen między sklepem a serwisami marketplace.
    3. Wystawianie aukcji z różnych źródeł jak sklep, hurtownia, ERP czy wbudowany magazyn BaseLinker.
    4. Kontrola sprzedaży na platformach marketplace z czytelnego panelu, w tym zarządzanie trwającymi, zakończonymi i promowanymi aukcjami.
    5. Wykonywanie masowych operacji na aukcjach, takich jak edycja opisu, zmiana ceny czy szablonu.
    6. Tworzenie ofert wielowariantowych na Amazon, eBay i Allegro.
    7. Wznawianie zakończonych aukcji, gdy produkty ponownie będą dostępne w magazynie.
    8. Eksport aukcji i ofert do pliku CSV.
  5. Automatyzacja

    Integracja sklepu z licznymi narzędziami i platformami oznacza, że w obrębie jednego systemu będziesz miał do wykonania wiele zadań. To świetna okazja, aby wprowadzić rozbudowane reguły automatyzacji. BaseLinker ma w tym obszarze wiele do zaoferowania.

    Co oferuje Baselinker?

    1. Automatyczne uzupełnianie parametrów podczas wystawiania produktów na aukcjach.
    2. Tworzenie własnych statusów zamówień i ustalanie reguł automatycznych zmian między nimi.
    3. Automatyczne tłumaczenie nazw, tytułów, opisów i parametrów produktów.
    4. Zautomatyzowanie procesu drukowania niezbędnych dokumentów bez konieczności pobierania ich na komputer.
    5. Automatyczne wystawianie paragonów, faktur VAT, pro forma i korekt do zamówień.
    6. Automatyczne przesyłanie klientom e-maili lub SMS-ów z linkiem do śledzenia przesyłki.
    7. Automatyczne zarządzanie niedoręczonymi przesyłkami i komunikacja z klientami w przypadku awizacji lub zwrotów.
    8. Definiowanie własnych skrótów klawiszowych dla automatycznych akcji systemu.

BaseLinker – jak zacząć?

Jeśli rozważasz integrację sklepu z BaseLinkerem, możesz skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego, który wynosi 14 dni. Dzięki niemu będziesz w stanie zapoznać się ze wszystkimi funkcjami platformy. Jeśli chcesz przetestować możliwości BaseLinkera za darmo, użyj tego linka.

BaseLinker to zaawansowane narzędzie, dlatego jego twórcy przygotowali wiele materiałów dla nowych użytkowników. Przykładem jest sekcja pomocy z wbudowaną wewnętrzną wyszukiwarką:

Pierwsze kroki - baselinker

Oprócz tego warto zajrzeć do sekcji FAQ oraz śledzić blog, na którym często opisywane są najnowsze zmiany w platformie oraz praktyczne porady.

Jeśli chciałbyś zdobyć dogłębną wiedzę na temat platformy, skorzystaj z Akademii BaseLinker:

Źródło wiedzy o baselinkerze

To zestaw kursów online, które są skierowane do różnych grup użytkowników – od studentów oraz początkujących przedsiębiorców po doświadczonych managerów i właścicieli firm. Uczestnicy mają możliwość zdobycia certyfikatu potwierdzającego ich umiejętności w obszarze zarządzania procesami e-commerce.

Ile kosztuje BaseLinker? Cennik

Aktualnie, w grudniu 2023, wyboru masz 3 plany:

Freemium – darmowy

Freemium to darmowy plan, który pozwala obsługiwać maksymalnie 100 zamówień miesięcznie. Inne ograniczenia to:

  • 3 profile pracownicze,
  • przechowywanie danych jedynie przez 6 miesięcy,
  • synchronizacja zamówień, stanów i cen co godzinę.

Ten wariant BaseLinkera daje dostęp do przydatnych narzędzi, takich jak wystawianie ofert na wielu kanałach, funkcje łączące w sobie ERP, WMS i PIM, asystent pakowania, dostęp do API i wiele więcej.

Business – od 99 złotych miesięcznie

W Business płacisz minimum 99 złotych miesięcznie i dodatkowo:

  • do 1 000 pierwszych zamówień – 0,59 zł/zamówienie,
  • następnie powyżej 1 000 zamówień – 0,19 zł/zamówienie.

Przykładowo, w przypadku obsługi 2 000 zamówień miesięcznie, abonament miesięczny będzie wynosić 879 złotych.

Plan BaseLinker Business daje dostęp do tych samych funkcji co Freemium i dodatkowo zapewnia m.in.:

  • nielimitowaną liczbę produktów,
  • nielimitowaną liczbę użytkowników,
  • synchronizację zamówień, stanów i cen w czasie rzeczywistym,
  • przechowywanie danych przez 24 miesiące,
  • priorytetowe wsparcie supportu.

Enterprise – wycena indywidualna

Plan BaseLinker Enterprise jest dostępny dla klientów, którzy obsługują więcej niż 10 000 zamówień miesięcznie lub generują Gross Merchandise Value na poziomie 2 milionów złotych miesięcznie.

Pakiet ten gwarantuje te same korzyści co Business, i dodatkowo zapewnia m.in.:

  • umowę SLA,
  • indywidualnie dobranego opiekuna konta,
  • nielimitowane funkcje AI,
  • indywidualne integracje.

Podsumowanie

Oto najważniejsze informacje, jakie omówiliśmy w artykule:

Co to jest BaseLinker?

BaseLinker to zaawansowane narzędzie, które może stać się centrum dowodzenia e-commerce w kontekście sprzedażowo-logistycznym.

Jakie są główne funkcje BaseLinkera?
Ile kosztuje BaseLinker?
Udostępnij artykuł:
Zastanawiasz się nad wdrożeniem BaseLinkera?
Porozmawiajmy
Oceń artykuł:
0