Pozycjonowanie sklepów internetowych

Napędź ruch w sklepie
Wyprzedź konkurencję
Zwiększ sprzedaż online

Skontaktuj się z nami

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych od Smartbees Sp. z o.o.

* Pola wymagane

Postaw na SEO sklepu, jeżeli chcesz:

  • zwiększyć ruch w sklepie internetowym,
  • poprawić widoczność swojej marki,
  • wygenerować satysfakcjonującą sprzedaż,
  • wyprzedzić konkurencję.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Efekty pozycjonowania sklepu internetowego pojawią się już po pierwszych miesiącach współpracy! Dobrze wykonana praca specjalistów SEO procentuje przede wszystkim wzrostami widoczności w Google. Twoja strona będzie się pięła na liście wyszukiwań, zostawiając konkurencyjne sklepy daleko w tyle.

Znalezienie się w TOP wyszukiwań w Google wiąże się ze wzrostem ruchu organicznego, a więc wejściami na stronę. Wiele testów pokazuje, że to właśnie witryny znajdujące się najwyżej w wyszukiwarce odnotowują największy ruch organiczny. Zobacz zresztą na swoim przykładzie - jak często klikasz pierwszy, drugi lub trzeci link na liście wyszukiwań, a jak często trafiasz na drugą stronę w Google? :) W przypadku sklepów internetowych wysoka pozycja ma szczególne znaczenie, bo często wiąże się z dodaniem produktów do koszyka i ostatecznie - z zakupem.

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych to także wzrost zaufania i umacnianie swojej marki na rynku. Zauważ, że pozycje w TOP10 najczęściej zajmują większe firmy, które inwestują w pozycjonowanie strony. To właśnie one mają największą świadomość, że działania w wyszukiwarce przynoszą realne korzyści dla całego przedsiębiorstwa. Jeśli uważasz, że nie zdołasz z nimi konkurować - możesz się miło zdziwić, jak czasem niewiele trzeba, żeby przegonić konkurencję (tak, również gigantów w Twojej branży :)). Najpierw jednak musimy sprawdzić potencjał Twojego sklepu. W tym celu wykonujemy audyt, czyli zbieramy najważniejsze informacje o witrynie, mające wpływ na pozycję w Google. Następnie ustalamy strategię i możemy działać!

Chcesz sprawdzić kondycję swojego sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego ze Smartbuzz

Poznaj powody, dla których warto pracować właśnie z nami:

transparentnosc
Transparentność

Jasne warunki współpracy, czytelna umowa, brak kruczków prawnych i niedopowiedzeń. Takie zasady wyznajemy.

Dobre praktyki
Najlepsze praktyki SEO

W codziennej pracy wykorzystujemy i wdrażamy tylko etyczne działania optymalizacyjne. Black hat SEO to nasz największy wróg.

Specjalizacja
Specjalizacja

Nie tylko pozycjonujemy, ale i tworzymy sklepy internetowe, dzięki czemu branżę e-commerce znamy od podszewki.

Customer service
Indywidualnie dobrany ekspert

Zapewniamy stały kontakt ze specjalistą prowadzącym działania dla Twojego sklepu. Bez pośredników i zbędnych formalności.

Doradztwo
Spersonalizowana strategia

Do każdego biznesu podchodzimy indywidualnie, tworząc strategie i wdrażając działania dopasowane do konkretnych celów i oczekiwań.

Edukacja
Wsparcie i edukacja

Doradzimy Ci, które rozwiązanie najlepiej sprawdzi się w Twoim biznesie, a także zapewnimy dostęp do aktualnych materiałów edukacyjnych.

Nasze usługi SEO dla sklepów internetowych

Sprawdź, w jaki sposób możemy wspomóc Twój sklep internetowy przy budowaniu widoczności w wyszukiwarkach.

Audyt sklepu internetowego

  • Audyt SEO - analiza sytuacji wyjściowej sklepu to klucz do ustalenia dalszej strategii i harmonogramu. Dzięki kompleksowej analizie ustalimy, jakie działania musimy podjąć w pierwszej kolejności oraz stworzymy plan na najbliższe miesiące współpracy.
  • Analiza słów kluczowych - na tym etapie określimy, jakie frazy są priorytetowe z perspektywy realizacji ustalonych celów np. wzrostu sprzedaży, a także wyselekcjonujemy słowa kluczowe pod pozycjonowanie na długi ogon.
  • Działania long-tail - dzięki nim jesteśmy w stanie zbudować widoczność sklepu na bardziej rozbudowane zapytania, które odpowiadając na konkretne potrzeby użytkowników, generują największą liczbę wartościowych konwersji.
  • Optymalizacja - wprowadzamy wszystkie niezbędne dla prawidłowego pozycjonowania sklepu zmiany, tj. optymalizacja treści, obrazów, nagłówków czy meta tagów. Sprawdzamy strukturę strony, poprawność kodu czy szybkość ładowania.
  • Content marketing dla e-commerce

  • Strategia marketingu treści - tworzymy indywidualną strategię content marketingową dla Twojego e-commerce, uwzględniającą potrzeby biznesu oraz grup docelowych. Ustalamy harmonogram publikacji oraz przygotowujemy niezbędne wytyczne.
  • Copywriting - zapewniamy najlepszej jakości treści dla Twojego sklepu - opisy produktów, kategorii, posty na blog, wpisy do bazy wiedzy czy artykuły sponsorowane na serwisy zewnętrzne.
  • Tworzenie bloga - zajmujemy się kompleksowym prowadzeniem sekcji blogowej na życzenie Klienta - od wytycznych przez tworzenie treści aż po ich optymalizację i publikację na sklepie.
  • Pozyskiwanie linków do sklepu

  • Wartościowe serwisy tematyczne - pozyskujemy najwyższej jakości linki z portali branżowych, jednocześnie budując autorytet Twojej domeny, jak i rozpoznawalność sklepu wśród grupy docelowej.
  • Artykuły sponsorowane - nawiązujemy współpracę z portalami oraz blogerami, gdzie publikujemy najwyższej jakości treści prowadzące do Twojego sklepu internetowego.
  • Marketing szeptany - prowadzimy działania z zakresu buzz marketingu w starannie wyselekcjonowanych miejscach, tj. fora internetowe czy grupy dyskusyjne.
  • Szczegółowe raporty miesięczne

  • Pozycje fraz - przedstawimy Ci, jak w ostatnich tygodniach zmieniły się pozycje kluczowych dla Twojego sklepu fraz, które ustaliliśmy na początku współpracy.
  • Analiza ruchu - dzięki wdrożonej analityce będziesz mógł na bieżąco sprawdzać, jak zmienił się ruch organiczny na sklepie oraz porównać jego skuteczność z innymi kanałami.
  • Raport linkowania - pokażemy Ci konkretne miejsca w sieci, w których zamieściliśmy odnośniki do Twojego sklepu w ostatnim miesiącu współpracy.
  • Wykonane działania optymalizacyjne - co miesiąc dowiesz się, jakie prace optymalizacyjne zostały wdrożone na sklep oraz jaki był cel ich wprowadzenia.
  • Na czym polega optymalizacja techniczna sklepu pod SEO?

    Optymalizacja obrazów - zaskakująco dużą popularnością w zakupach online cieszy się Google Grafika. Kupujący często znajdują produkt właśnie za pomocą obrazów, dlatego optymalizacja zdjęć jest konieczna, żeby wyświetlały się na najlepszych pozycjach w Google Images i nie obciążały Twojej strony internetowej.
    Responsywność - bez dostosowania pod mobile praktycznie nie ma szans na przebicie się wśród konkurencji. Responsywność jest obecnie konieczna w przypadku każdej strony, a już szczególnie podczas zakupów online. Dlatego praca nad optymalizacją pod mobile jest dla nas priorytetem.
    Przyjazne adresy URL - prosta ścieżka URL ma pośredni wpływ na pozycjonowanie sklepów online. Przyjazne adresy są prostsze do udostępniania i poprawiają doświadczenia użytkowników. Dodatkowo pozwalają botom lepiej zrozumieć strukturę i tematykę strony, więc są ważne też dla algorytmów. Badania pokazują, że najwyższe pozycje w Google zajmują witryny z dobrze zoptymalizowanymi URLami.
    Linkowanie wewnętrzne - stworzenie strategii linkowania wewnętrznego traktujemy priorytetowo. To element, o którym wiele firm zapomina, a ma ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania sklepu internetowego. Prawidłowe linkowanie nawiguje i użytkowników, i boty Google. Dodatkowo wskazuje na relacje między kategoriami w sklepie, a dzięki temu pozwala ustalić Google ważność stron.
    Odpowiednia struktura witryny - ustalenie hierarchii podstron w sklepie jest dużym ułatwieniem dla użytkownika. Wpływa na poprawną nawigację i zwiększa komfort przeglądania podstron. Również dla Google ma to duże znaczenie - przemyślana struktura pozwala botom lepiej zrozumieć i indeksować strony.
    Optymalizacja pod Core Web Vitals - to jedne z wielu czynników, na które boty Google zwracają uwagę. Zaliczamy do nich szybkość ładowania, interaktywność i stabilność wizualną strony. Tak więc pozycjonowanie sklepu internetowego nie może obejść się bez optymalizacji tych elementów.

    Na czym polega optymalizacja treści w sklepie?

    Blog w sklepie

    Potencjalni klienci doceniają sklepy internetowe, które dzielą się profesjonalną wiedzą. Prowadzenie bloga w sieci jest idealnym sposobem na zamieszczanie contentu związanego ze swoją działalnością. Z naszą pomocą przygotujesz świetnej jakości artykuły - z trafnymi słowami kluczowymi, dopasowane do wymagań wyszukiwarki i wartościowe dla użytkowników.

    Opisy produktów

    Niezależnie od branży, w ramach pozycjonowania sklepu powinieneś pamiętać o opisaniu każdego produktu. Klienci są najczęściej ciekawi: wymiarów produktu, materiału, z którego został wykonany, wytrzymałości (np. na wysoką temperaturę). W opisie powinno się znaleźć jak najwięcej użytecznych informacji. Pamiętaj też, żeby nie kopiować opisów z innych stron - unikalność jest tutaj kluczowa.

    Opisy kategorii

    Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych to także poprawne ustalenie kategorii i dobrej jakości opisy kategorii. Tworząc content na kategorie, skupiamy się przede wszystkim na przedstawieniu najważniejszych elementów oferty, sposobu użycia produktów i korzyści, które osiągną klienci po zakupie w Twoim sklepie. Dbamy także, żeby treść spodobała się wyszukiwarce :)

    Landing page’e

    Jeśli chcesz wyróżnić swoją ofertę, dobrym rozwiązaniem jest stworzenie landing page’ów w sklepie internetowym. Nasi specjaliści SEO sprawdzą potencjał tworzenia takiego rodzaju strony, zrobią research słów kluczowych, a następnie dział contentu przygotuje treści. Właściwie przygotowany i atrakcyjny pod kątem UX landing wpłynie na konwersje.

    Naszym kompetencjom zaufali

    Fakro logo
    Logo Sanplast
    Home and passion
    Logo Reforma
    Logo Meringer

    Pozycjonowanie sklepu internetowego - najczęściej zadawane pytania

    Jak wygląda proces pozycjonowania sklepu internetowego?

    Proces pozycjonowania ma na celu m.in. wzrost widoczności i ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Pierwszym etapem jest audyt sklepu internetowego, który określa jego aktualną kondycję, a także wskazuje główne obszary wymagające optymalizacji. Elementem uzupełniającym audyt jest analiza konkurencji, która pozwala określić Twoją pozycję na tle innych sklepów. Na podstawie danych zawartych w audycie i analizie opracowujemy długofalową strategię SEO, podzieloną na mniejsze etapy realizacji.

    Następnie przechodzimy do wdrażania zmian, czyli optymalizacji sklepu. Skupiamy się zarówno na działaniach w ramach strony (on-site) np. optymalizacji treści, nagłówków czy meta tagów, jak i poza nią (off-site) np. na linkowaniu zewnętrznym. Po wdrożeniu wszystkich niezbędnych ulepszeń przechodzimy do monitorowania efektów oraz stałej reoptymalizacji, czyli wdrażania dodatkowych zmian.

    Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu?

    Kiedy pojawią się wyniki z SEO?

    Czy wdrażacie wymagane zmiany techniczne?

    Jakie efekty z SEO mogę uzyskać?

    Czy pozycjonowanie sklepu sprawdzi się w każdej branży?

    Narzędzia naszych ekspertów SEO

    Data-driven SEO to podstawa. Nasze działania opieramy tylko o wiarygodne źródła informacji, które pozyskujemy z najlepszych narzędzi dedykowanych profesjonalistom.

    Google Analytics Logo
    Google Search Console Logo
    Google Developers Logo
    Google Optimize Logo
    Google Tag Manager Logo
    Logo Senuto
    alt
    Ahrefs Logo
    Screaming Frog Logo
    Keyword Tool Logo
    Hotjar logo
    LongTailPro Logo
    Zainwestuj w widoczność swojego sklepu
    Oceń stronę:
    4.8
    Ocena: 4.8 Liczba głosów: 34