Audyt SEO

Odkryj potencjał swojej strony lub sklepu internetowego
Audyt SEO

Pełny audyt SEO - co to jest?

Audyt SEO to kompleksowa analiza strony internetowej pod kątem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki niej dowiesz się, jaka jest obecna kondycja Twojej strony internetowej, a także w jaki sposób możesz poprawić jej jakość w oczach wyszukiwarek i użytkowników. Audyt strony pod kątem SEO to punkt wyjścia wszystkich działań związanych z budowaniem widoczności z bezpłatnych wyników wyszukiwania, dlatego nie można go pominąć w żadnym przypadku.

Jakie korzyści daje audyt strony internetowej?

Poprawnie wykonany audyt SEO umożliwi Ci:

  • poznanie aktualnego stanu technicznego strony,
  • sprawdzenie widoczności na słowa kluczowe,
  • identyfikację i eliminację kluczowych błędów na stronie,
  • poprawienie szybkości strony,
  • zwiększenie ruchu organicznego,
  • polepszenie widoczności strony,
  • zwiększenie potencjału sprzedażowego,
  • budowę długofalowej, starannie zaplanowanej strategii pozycjonowania.


Kiedy wykonać audyt SEO strony?

Początek działań SEO - audyt strony to “must-have”, jeżeli po raz pierwszy chcesz zainwestować w pozycjonowanie. To dzięki niemu dowiesz się, na czym obecnie stoisz.
Stworzenie nowej strony - wdrażając całkowicie nową stronę internetową, bez dwóch zdań powinieneś zadbać o sprawdzenie jej pod kątem SEO jeszcze przed startem. Z pewnością pozwoli Ci to uniknąć wielu rozczarowań.
Przebudowa lub migracja serwisu - spektakularne spadki po migracji nawet ogromnych serwisów to niestety częsty przypadek. Zleć SEO audyt, aby nie stracić ciężko wypracowanych pozycji.
Brak efektów - inwestujesz w SEO od jakiegoś czasu, ale nie widzisz rezultatów? Audyt strony pod kątem SEO wskaże Ci potencjalne powody dotychczasowych niepowodzeń.
Sprawdzenie konkurencji - chcesz podejrzeć działania konkurencji? A może porównać się do najlepszych na rynku? Audyt SEO sprawdzi się w obu przypadkach.
Weryfikacja agencji SEO - jeżeli chcesz upewnić się, że obecna agencja wywiązuje się ze zobowiązań, zewnętrzny audyt stron www prawdę Ci powie.

Co zawiera audyt SEO od Smartbuzz?

  1. Analiza ruchu

    Pierwszy punkt audytu, w którym przyjrzymy się kanałom obecnie pozyskującym ruch do witryny, ze szczególnym uwzględnieniem ruchu organicznego. Sprawdzimy, jakie efekty osiąga strona. Zweryfikujemy spadki ruchu bądź inne anomalie, aby wykluczyć nałożenie filtra algorytmicznego lub ręcznego ze strony wyszukiwarki.

    Nasza analiza ruchu odpowie Ci na istotne pytania:

    • Jakie słowa kluczowe generują największy ruch do Twojej witryny?
    • Jakie podstrony i kategorie generują największy ruch?
    • Jakie pozycje zajmuje Twoja witryna na najważniejsze słowa kluczowe w branży?
    • Jak witryna reagowała na ważniejsze aktualizacje algorytmu Google?
    • Jak wygląda sezonowość zapytań w branży?
  2. Analiza technicznej optymalizacji strony

    Kluczowy element płatnego audytu SEO. Na podstawie stworzonej przez nas listy kontrolnej sprawdzamy jej optymalizację w kluczowych obszarach - od optymalizacji meta tagów, po błędy w linkowaniu wewnętrznym i poprawną zawartość robots.txt.

    Na tym etapie dowiesz się:

    • Jakie są słabe punkty SEO Twojej witryny?
    • Czy problemy techniczne z SEO negatywnie wpływają na widoczność?
    • Czy strona podąża za dobrymi praktykami i standardami w SEO?
    • Czy wyszukiwarka może poprawnie indeksować całą zawartość Twojej witryny?
    • Czy struktura strony i adresów URL jest optymalna?
  3. Analiza treści na stronie

    Jakość treści wpływa zarówno na doświadczenia użytkownika, jak i pozycje strony w wyszukiwarkach. W ramach audytu strony www sprawdzimy optymalizację zamieszczonych treści, a także zweryfikujemy częste błędy techniczne związane z contentem na stronach internetowych.

    Dzięki analizie poznasz odpowiedzi na następujące pytania:

    • Czy Twoje treści są przyjazne dla SEO?
    • Czy witryna ma problem z duplikacją treści?
    • Czy posiadasz zoptymalizowane treści na kluczowych podstronach?
    • Czy w serwisie występuje zjawisko thin content?
    • Czy na stronie zachodzi kanibalizacja słów kluczowych?
  4. Analiza Content Marketingowa

    Content marketing to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod budowania widoczności i zwiększania ruchu na stronie. Nasz audyt SEO sprawdzi skuteczność Twoich dotychczasowych działań, a jeżeli jeszcze ich nie prowadziłeś, to określi, czy warto zainwestować w marketing treści w Twojej branży.

    Na tym etapie dowiesz się:

    • Jaki potencjał ma content marketing w Twojej branży?
    • Jakich tematów szukają w wyszukiwarce potencjalni klienci?
    • Czy twoje treści są poprawnie zoptymalizowane pod kątem SEO?
    • Jaką strategię obrać, aby marketing treści pozyskiwał ruch do Twojej strony?
  5. Pełna analiza profilu linków

    Linki są jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na pozycjonowanie. W przypadku rozbudowanych stron z dużą ilością odnośników audyt może zająć nawet kilkadziesiąt godzin, jednakże jest ona konieczna. To linki pomagają zbudować wysoki autorytet domeny, ale często są również powodem ogromnych spadków. Dlatego analizie poddajemy każdy link, bez wyjątków.

    Z audytu profilu linków dowiesz się:

    • Ile stron internetowych linkuje do Twojej witryny i jaki jest jej autorytet?
    • Ile linków przychodzących pochodzi z witryn o podobnej tematyce?
    • Jaki jest procentowy podział słów kluczowych używanych w anchor text?
    • Jak parametry profilu linków Twojej witryny wyglądają na tle konkurencji?
    • Czy obecny profil linków może być powodem nałożenia kary na witrynę?
  6. Analiza SXO

    Czynniki behawioralne tj. CTR wyników wyszukiwania czy współczynnik odrzuceń są brane pod uwagę przez boty wyszukiwarek przy ocenie strony. Z tego powodu w audycie sprawdzamy aspekty techniczne tj. szybkość ładowania, responsywność, nawigację czy poprawność wdrożenia danych strukturalnych. Weryfikujemy także zaangażowanie użytkowników na stronie.

    Z analizy SXO dowiesz się:

    • Jak poprawić CTR i wyróżnić się w wynikach wyszukiwania?
    • Jak zwiększyć szybkość ładowania strony?
    • Czy Twoja strona jest w pełni dostosowana do urządzeń mobilnych?
    • Które treści Twojej witryny naprawdę angażują użytkowników?
    • Jak poprawić nawigację na stronie?
  7. Analiza konkurencji

    Na tym etapie dowiesz się, jaka jest Twoja pozycja na tle konkurencji, a także z jakich strategii korzystają inne marki. Jest to jeden z kluczowych elementów audytu strony www, który bierzemy pod uwagę przy ustalaniu dalszej strategii.

    Analiza konkurencji da Ci odpowiedzi na następujące pytania:

    • Jaki poziom ruchu organicznego generują witryny konkurencji?
    • Jak wygląda skuteczność pozycjonowania konkurencji na przestrzeni ostatnich lat?
    • Jaka jest aktualna widoczność Twojej witryny na tle konkurentów?
    • Na jakie frazy rankuje konkurencja a Twoja witryna nie?
    • Jaka jest autorytet Twojej witryny na tle konkurencji?
Nie jesteś przekonany do pełnego audytu SEO?
Umów się na bezpłatną, podstawową analizę strony.

Dlaczego warto wybrać nasz audyt SEO?


Przejrzysty raport

Przedstawiamy SEO w możliwie prosty sposób.

Tworzymy i prezentujemy Ci raport ręcznie opracowany przez specjalistę SEO. Objaśniamy każdy z elementów audytu strony www i wnioski, jakie z niego płyną. Określimy priorytetowe problemy Twojej witryny, przedstawiamy rekomendacje i możliwe rozwiązania.

Wdrożenie zmian

Wprowadzamy w życie rekomendacje z audytu.

Na podstawie analizy wskażemy Ci główne błędy i sposoby ich naprawy. Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy i umiejętności, wdrożymy je za Ciebie z pomocą naszego wykwalifikowanego zespołu.

Długofalowa strategia SEO

Wskażemy Ci dalszy kierunek rozwoju.

Oprócz audytu strony otrzymasz od nas spersonalizowaną strategię dla swojego biznesu, która przy zastosowaniu się do naszych rekomendacji, pozwoli Ci osiągać coraz lepsze efekty z SEO.

Ile kosztuje nasz audyt SEO?

Każda strona internetowa jest inna, dlatego w Smartbuzz wszystkie oferty, w tym audyty SEO, przygotowujemy indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb Klienta. Na cenę audytu strony pod kątem SEO składa się m.in. wybrany zakres analizy, wielkość serwisu, dotychczasowe działania SEO, branża i jej konkurencyjność. Finalny koszt ustalamy po rozmowie z Klientem i poznaniu jego oczekiwań.

Narzędzia, z których korzystamy

Google Analytics Logo
Google Search Console Logo
Google Developers Logo
Google Optimize Logo
Google Tag Manager Logo
alt
alt
Ahrefs Logo
Screaming Frog Logo
Keyword Tool Logo
Hotjar logo
LongTailPro Logo

Marki, które zaufały naszym kompetencjom

Logo Avigon
Logo Reforma
Home and passion
Zbadaj swoją stronę
i dowiedz się, jaki potencjał w niej drzemie.
Oceń stronę:
4.9
Ocena: 4.9 Liczba głosów: 28