Evergreen content – co to jest i jak go tworzyć?

Pozwala utrzymać stały ruch na blogu i nie wymaga regularnego odświeżania. Znacząco zwiększa konwersję. Prawie nigdy się nie dezaktualizuje. Dowiedz się, czym jest evergreen content. Poznaj zasady tworzenia wiecznie żywych treści na stronie. Zainwestuj w skuteczny content marketing i prowadź evergreen bloga.

Evergreen content - jak go tworzyć?

Evergreen content – co to jest?

Evergreen content to treści, które cały czas generują ruch na blogu. Są to tematy niedezaktualizujące się – przez wiele miesięcy, a nawet lat interesują czytelników. Nazwa nawiązuje do rośliny, która cały rok ma zielone liście. Evergreen content nie jest zależny od pór roku czy sezonowych trendów. Wciąż jest na topie, cały czas aktualny.

Różni się od pozostałych wpisów na blogu przede wszystkim tym, że wraz z upływem czasu od daty publikacji liczba odsłon artykułu wręcz rośnie, na pewno nie maleje. Tym samym artykuł evergreen pozytywnie wpływa na ruch na stronie przez długi czas. Treść jest zoptymalizowana tak, aby temat był ciągle aktualny dla użytkowników, by do niego wracali i łatwo mogli wyszukać go za pomocą słów kluczowych. Najczęściej odpowiada on na potrzeby i pytania, które konsumenci zadają sobie na co dzień.

Przykłady evergreen contentu

Są tematy, które bardziej lub mniej nadają się na artykuł evergreen. Ważne, by nie były to treści sezonowe, a cieszyły się popularnością przez cały rok. Powinny cechować się niesłabnącym zainteresowaniem i dużą liczbą wyszukiwań. Czym jest evergreen content? To najczęściej poradniki, artykuły zawierające wskazówki, recenzje produktów czy filmy instruktażowe. Tematy, z którymi codziennie spotykają się użytkownicy. Odpowiadające na pytania, które ludzie zadają sobie, jadąc do pracy, wylatując na urlop, wychowując dzieci, szukając pomysłu na obiad czy rozrywki na wieczór.

Poznaj konkretne przykłady evergreen content:

  • Jak skutecznie oszczędzać?
  • Co jeść, by schudnąć?
  • Jak dobrać okulary?
  • Ile kalorii ma pączek?
  • Jak przygotować naleśniki?
  • Jak zmienić oponę w aucie?
  • Jakie wymiary walizki wchodzą do samolotu jako bagaż podręczny?
  • Jak dobrać makijaż do typu twarzy?
  • Jak zastrzec numer telefonu?
  • Co zjeść w Warszawie?

Czym nie jest evergreen content?

Wiecznie zieloną treścią nie są tematy sezonowe. Zainteresowanie nimi mija wraz z upływem czasu. Są to newsy, zestawienia trendów, felietony czy reportaże, artykuły poruszające tematy związane z aktualnościami. Najlepiej zobaczyć to na przykładzie.

Poznaj antyprzykłady evergreen content:

  • Przepisy na przekąski sylwestrowe.
  • Modne sukienki na lato w tym sezonie.
  • Oscary.
  • Jak założyć łańcuchy samochodowe?
  • Kiedy przygotować zakwas na żurek Wielkanocny?
  • Pomysły na prezenty Mikołajkowe.
  • Wyniki Wimbledonu.
  • Zasady rozliczeń PIT.
  • Najlepsze plaże nad Bałtykiem.
  • Wybory prezydenckie.

Artykuł evergreen nie ma daty ważności. Pamiętaj, że tematami wiecznie zielonymi nigdy nie będą wiadomości dotyczące aktualnych wydarzeń, artykuły opisujące najnowsze trendy modowe, newsy dotyczące życia celebrytów, a nawet statystyki i raporty, które szybko się dezaktualizują.

Pomysły na evergreen content

Tworząc bloga, warto regularnie publikować wiecznie żywe artykuły. Skąd brać pomysły na nie? Evergreen blog wymaga kreatywności. Aby jej pomóc, warto sięgnąć do naszego zestawienia pomysłów.

Nasze pomysły na evergreen content:

  • poradniki dla początkujących,
  • instrukcje obsługi,
  • listy darmowych narzędzi,
  • typowe błędy w danej branży,
  • zestawienie literatury na dany temat,
  • słowniki branżowe,
  • samouczki,
  • Wszystko, co musisz wiedzieć o…
  • oryginalne badania,
  • artykuły “krok po kroku”,
  • odpowiedzi na najbardziej oczywiste pytania w danej branży,
  • przewodniki opisujące np. okolice, restauracje, trasy dojazdu.

Szukając dobrego tematu, warto skorzystać z narzędzia Google Trends, za pomocą którego można monitorować atrakcyjność poszczególnych słów kluczowych na przestrzeni czasu.

Jak pisać evergreen content?

Bloga evergreen należy pisać według określonych zasad. Gdy zależy Ci na tym, aby artykuły jak najdłużej pracowały na sukces strony, muszą być dobrze widoczne w sieci i atrakcyjne dla użytkownika. Jak pisać evergreen content?

  1. Pisz prostym i zrozumiałym językiem– weź pod uwagę, że z reguły tego typu artykuły czytają początkujący. Wiecznie zielone treści są skierowane do dużej i powtarzającej się publiczności. Unikaj skomplikowanego technicznego języka. Używaj prostych komunikatów.
  2. Pamiętaj o SEO– artykuł evergreen powinien być dobrze zoptymalizowany. Koniecznie zastosuj sprawdzone metody SEO.
  3. Wybierz trafne słowa kluczowe– postaw na słowa kluczowe longtail. Zadbaj o to, by użytkownicy odnajdywali artykuły w odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
  4. Uważaj na daty– pamiętaj, że evergreen content jest ponadczasową treścią. Najlepiej nie używaj dat ani sformułowań określających czas.
  5. Sprawdź trend w czasie– przeanalizuj, czy dana tematyka cieszy się zainteresowaniem bez względu na sezonowość. Treści evergreen powinny charakteryzować się całoroczną, niesłabnącą popularnością.
  6. Zadbaj o wysoką jakość treści– artykuł musi być kompletny i wyczerpujący dany temat.
  7. Spraw, by evergreen content był widoczny– artykuły powinny być dobrze wyeksponowane na Twoim blogu, warto je wyróżnić za pomocą banera czy przypominać o danej treści co jakiś czas w social mediach.
  8. Śledź rankingi– regularnie kontroluj pozycję swojego artykułu. Nie pozwól, by konkurencja Cię wyprzedziła.
  9. Nie bój się aktualizacji– nawet evergreen content powinien od czasu do czasu być aktualizowany i promowany ponownie, na nowy sposób. Pracuj z treścią.

”Treść wiecznie żywa” – dlaczego jest ważna?

Specjaliści od content marketingu cały czas pracują nad tym, by strona utrzymywała dobre pozycje w wyszukiwarce Google. Pisząc artykuł evergreen, praca włożona w to działanie owocuje przez dłuższy czas. Tego typu content przynosi długotrwałe zyski, powoduje, że użytkownicy częściej odwiedzają stronę, powracają do danego artykułu na blogu, wyszukują go ponownie w sieci.

Evergreen blog zajmuje mniej czasu w dłuższej perspektywie, ponieważ artykuły nie muszą być regularnie aktualizowane ani zmieniane. Ponadto, odpowiadają na pytania użytkowników i stale przyciągają odbiorców. Wpływa to pozytywnie na pozycję strony w Google, ale i wizerunek marki, postrzeganej jako eksperta w danej dziedzinie.

Evergreen content – korzyści:

  • stały ruch na www,
  • powracający użytkownicy,
  • zdobywanie nowych klientów,
  • oszczędność czasu i pracy,
  • pozytywny odbiór marki,
  • zbudowanie pozycji eksperta w branży.

Pokaż swój evergreen content na blogu

Twój blog nie powinien składać się tylko z wiecznie zielonych treści. Aktualne informacje również są ważne dla użytkowników i budują pozycję strony. Jednak tworząc evergreen bloga, nie zapominaj o promocji wiecznie zielonego contentu. Nie pozwól mu zniknąć w gąszczu innych postów i wiadomości z aktualnościami, które są publikowane na stronie częściej niż poradniki czy raporty. Żeby treść była wiecznie żywa, musi być widoczna. Warto odpowiednio ją wyeksponować.

  1. Wyróżnij wieczne zielone treści na swoim blogu

    • przygotuj banery reklamujące dany content,
    • umieść artykuł na pasku bocznym,,
    • przygotuj specjalną zakładkę z tego typu contentem.

    Wykorzystaj przestrzeń na blogu do promocji swoich artykułów. Spraw, by osoby odwiedzające Twoją stronę skorzystały z samouczków, raportów, poradników, które przygotowałeś. Postaraj się zachęcić użytkowników do skorzystania z wiedzy, którą udostępniasz. Ale przede wszystkim pomóż im ją zauważyć.

  2. Wykorzystaj social media

    • zaplanuj kampanię promującą evergreen artykuł,
    • przypominaj na różne sposoby swojej społeczności o treści, którą przygotowałeś,
    • spraw, by użytkownicy na swoich social mediach polecali Twój content.

    Social media są dobrym miejscem do promocji, możesz wykorzystać własne zasięgi lub zaplanować reklamę na Facebooku czy Instagramie. To bardzo dobre miejsce na przypomnienie użytkownikom o danej treści, ale i zyskanie nowych odbiorców.

  3. Stwórz artykuł promujący wiecznie zielone treści

    Na swoim blogu co jakiś czas przygotowuj artykuły promujące evergreen content. To bardzo dobry sposób na zwiększanie ruchu na stronie i popularności danej treści.

  4. Wyślij newsletter promujący zielony content

    Postaraj się wykorzystać wszystkie kanały pomocji, które posiadasz do zareklamowania swoich treści. Przy wysyłce newslettera pomyśl o atrakcyjnym tytule, nowej grafice i tekstach promujących evergreen artykuł.

  5. Promuj artykuły na forach i grupach tematycznych

    Evergreen content najczęściej odpowiada na konkretne pytania. Warto poszukać grup tematycznych, osób zainteresowanych danych tematem, szukających odpowiedzi na pytania, na które odpowiada właśnie Twój artykuł. Pamiętaj, by Twoje odpowiedzi na Facebooku były udzielane w czasie rzeczywistym, zrezygnuj z nachalnej reklamy, postaraj się wymienić z użytkownikami swoimi spostrzeżeniami na dany temat, Twoim celem nie może być tylko udostępnienie linka. Postaraj się zyskać zaufanie w grupie. Zbuduj wizerunek eksperta. Spraw, by użytkownicy Cię polubili.

Aktualizuj evergreen content

Evergreen content nie wymaga częstych aktualizacji, temat powinien być cały czas na topie. Jednak od czasu do czasu warto odświeżyć wieczne zielone treści. Pamiętaj, by po aktualizacji contentu promować go tak, jakby był nowym dziełem. Uzupełnij artykuł o nowe linki, odkrycia czy grafiki. Regularnie monitoruj pozycję bloga, sprawdzaj konkurencję, nie pozwól na to, by nowsze artykuły innych marek odebrały Ci czytelników. Zadbaj o kompleksowość swojego przewodnika. Zwróć uwagę, by Twoje treści były przydatne, ale i przyjemne dla konsumenta.

Wiecznie żywa treść na Twoim blogu

Treści nieustannie generujące ruch na stronie to coś, czego potrzebuje każdy blog. Jeśli nie masz wiecznie zielonego contentu na www, zaplanuj wdrożenie tego typu rozwiązań. Przyniesie ono wiele korzyści, pozwoli zaoszczędzić czas, ale i zdobyć nowych odwiedzających. Pozytywnie wpłynie na pozycje witryny w wyszukiwarce oraz wizerunek marki. Musisz pamiętać, że evergreen content to taka treść, z którą można cały czas pracować. Wkładając czas i energię w konkretne działanie, warto korzystać z niego dłużej.

By treść była atrakcyjna dla odbiorcy, należy o nią dbać – ułatwić użytkownikom odnalezienie jej, pracować nad jej pozycją, promować za pomocą różnych kanałów marketingowych. Evergreen content pozwala na zaoszczędzenie pracy nad wymyślaniem kolejnych tematów i pisaniem dużej ilości nowych artykułów, które krótkotrwale generują ruch na stronie. Ten czas warto wykorzystać nad zbudowaniem pozycji danego contentu. Co z pewnością pozytywnie wpłynie na liczbę odsłon oraz kondycję witryny.

Udostępnij artykuł:
Zależy Ci na skutecznym contencie?
Zaufaj naszemu doświadczeniu